Modraszek telejus

Dzień dobry!

Ostatnio na wykładach sporo rozmawialiśmy o motylach. Mogliśmy się dowiedzieć wiele interesujących faktów. Profesor zaproponował nam pewne ciekawe ćwiczenie a mianowicie mieliśmy wcielić się w rolę dowolnego gatunku motyla i poszukać pracy pisząc tekst zawierający informację o tym kim jesteśmy, nasze mocne cechy charakterologiczne. Mój brzmiał tak: 


Dzień dobry! Jestem gatunkiem motyla z rodziny modraszkowatych . Jestem stosunkowo mały. Niestety jestem gatunkiem zagrożonym wyginięciem, głównie z powodu utraty siedlisk i intensywnych praktyk rolniczych. Mam również mocne strony! 1. Piękne ubarwienie - mam piękne, niebieskie skrzydła z białymi plamkami, co czyni mnie jednym z najpiękniejszych motyli w Europie. 2. Wysoka wartość ekologiczna - jesten gatunkiem chronionym i mam wysoką wartość ekologiczną, ponieważ jestem jednym z nielicznych gatunków motyli, które żyją na torfowiskach. 3. Wrażliwość na zmiany środowiska - jestem wrażliwy na zmiany środowiska, co oznacza, że moja obecność może służyć jako wskaźnik stanu zdrowia ekosystemu. 4. Wysoka wartość edukacyjna - jestem popularnym obiektem badań naukowych i edukacyjnych, co pozwala na zwiększenie świadomości społecznej na temat ochrony przyrody. 5. Wysoka wartość estetyczna - jestem pięknym i unikalnym gatunkiem motyla, co czyni mnie popularnym obiektem fotograficznym i artystycznym. Pełnię ważną rolę w przyrodzie jako zapylacz roślin. Moje larwy żywią się roślinami z rodziny bobowatych, takimi jak koniczyna czy łubin, co przyczynia się do utrzymania równowagi w ekosystemie. Ponadto, jako gatunek żyjący na torfowiskach, przyczyniam się do utrzymania i ochrony tych unikalnych siedlisk, które są ważne dla wielu innych gatunków roślin i zwierząt. Mam wiele ciekawych aspektów! Bardzo chciałbym podjąć współpracę z Pańska firma. Z niecierpliwością czekam na odpowiedź zwrotną. Modraszek telejus.

Było to fajne zadanie, rozbudziło nas i zaktywizowało. Dzięki takim zadaniom faktycznie można więcej się nauczyć, zrozumieć oraz zapamiętać. Myślę, że takie zadanie sprawdziło by się u dzieci młodszych od nas . Byłoby one interesujące i moim zdaniem nie schematyczne. Gdy lekcja jest ciekawie przeprowadzona to zachęca dzieci a u niektórych nawet nieświadomie rozpoczyna pewną pasję. Mnie osobiście nie interesują motyle ale myślę, że pomysł na zajęcia był ciekawy. Nie damy rady wzbudzić pasji u każdego, nie tędy też droga ważne jest jednak aby lekcja sama w sobie była jednak ciekawa i pobudzała do myślenia...





ŹRÓDŁO: https://insektarium.net/lepidoptera-2/lycaenidae-modraszkowate/phengaris-teleius-modraszek-telejus/




Dziękuje i do zobaczenia w następnym wpisie :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Doświadczenie- dmuchawiec

Pożegnanie

Dziennik refleksji