Wyjścia w teren

 Dzień dobry!

Jak ważna jest nauka poprzez doświadczanie, praktykę? Ja uważam, że taka nauka jest niesamowicie ważna. Takie zajęcia są ciekawe, rozwijające oraz inspirujące.

 W ciągu dnia dzieci wiele czasu przebywają w zamkniętych salach . Myślę, że nie tylko z tym powinna być kojarzona szkoła. Lekcje przyrody są idealnym momentem do wyjścia na zewnątrz, zobaczenia przyrody w rzeczywistości a nie w książce. W jakim celu mamy opowiadać o liściach i pokazywać je w książce na obrazku, skoro przyroda otacza nas wszędzie, wystarczy wyjść na zewnątrz i pokazać jak rzeczywiście to wygląda, wtedy jest większe zaangażowanie. Ktoś może zapytać o to jak zimą ma pokazać liście? Odpowiedź jest prosta, dopasować temat odpowiednio do pory roku, w końcu przyroda jest a bynajmniej powinna być dla nas zauważalna przez cały rok a nie tylko wiosną, latem.

Do tej konkretnej refleksji zainspirowały mnie jedne z naszych zajęć, na których wyszliśmy  na łąkę. W pierwszej chwili szczerze mówiąc byłam niezadowolona, ponieważ było gorąco nie wiedziałam jak daleko trzeba iść do łąki i pomyślałam, że mogę się nudzić. Ale tak nie było, do łąki było blisko ( gorąco było - to akurat fakt :D ) ale co najważniejsze nie nudziłam się. Gdy Profesor rozłożył swoje przyrządy a nam dał siatkę do łapania motyli to już byłam zainteresowana, co podczas prowadzenia zajęć w klasie jest wręcz nie możliwe i do zainteresowania odbiorców potrzeba znacznie więcej, więc mamy kolejny plus wyjścia w teren - łatwiejsze zdobycie zainteresowania. Profesor opowiadał, łapał owady pijawki i gromadził grono odbiorców. W międzyczasie dziewczyny prowadzące dziennik refleksji ( w tym ja ) robiły zdjęcia szukały inspiracji, rozwijały kreatywność.

Możemy tylko wymieniać i szukać plusów, ponieważ minusów za dużo nie ma a w życiu też ważne jest patrzenie na wszystko z tej lepszej pozytywnej strony w końcu nie ma co się dołować :) Gdy mamy wybór zostać w klasie a wyjść na łąkę, do lasu, na spacer to wybierzmy własnie wyjście, naprawdę przyszłościowo się to opłaci a również pobudzi to aktywność i ciekawość dzieci 





Dziękuje i do zobaczenia w następnym wpisie :)


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Doświadczenie- dmuchawiec

Pożegnanie

Dziennik refleksji