Wianek z kwiatków

Dzień dobry!

Dziś spójrzmy na przyrodę z pewnej perspektywy, ma ona tak wiele kierunków. Gdybym cały czas o tym myślała to najprawdopodobniej mogłabym wymyślać nieskończoną ilość pomysłów na lekcję . Niesamowite jest to, że szczerze mówiąc nie myśląc o tym pomysły przychodzą do mnie same. Nie pracuje w szkole ani przedszkolu więc w obecnym punkcie życia nie zastanawiam się nad tym jakie zajęcia mogłabym przeprowadzić, ponieważ nie widzę w tym głębszego sensu. Tak naprawdę życie jest nieprzewidywalne nie mogę być pewna tego czy kiedykolwiek będę pracować z dziećmi dlatego nie zastanawiam się na zapas. I właśnie stąd bierze się ta refleksja!

W ogóle nie myślę o tym jak wykorzystać przyrodę do przeprowadzenia zajęć a pomysły same do mnie przychodzą. A nawet wiem dlaczego :) Dlatego, że przyroda jest wszędzie, gdzie się nie obejrzymy i gdzie nie wyjdziemy. Wyjrzyjmy przez okno, nie ma drzew trawy kwiatów ? To zasługa człowieka, który niestety niszczy przyrodę ale są chmury, niebo, słońce, ptaki, owady? Myślę, że na pewno więc moja teza odnośnie tego, że przyroda jest wszędzie ma duże odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Dlatego nie dziwi mnie to, że gdy zobaczyłam kwiatki na polu to od razu pomyślałam o lekcji gdzie pleciemy wianki z kwiatków. To by było ciekawe i mi by się podobało a osoba, która jest pewna swoich przekonań i lubi co robi sprawi, że inni również to polubią więc jestem pewna, że moim uczniom podobałoby się te zadanie. Ostatnio byliśmy na łące i zrobiłyśmy z koleżanką wianki, sprawiło nam to dużo radości i byłyśmy uśmiechnięte przez resztę dnia. 

Do szczęścia naprawdę nie potrzebujemy dużo ale potrzebujemy pozytywnego nastawienia a szczęście będzie we wszystkim :D Bądźmy tylko otwarci a zwykłe plecenie wianka stanie się dla nas wyjątkowe !





Dziękuję i do zobaczenia w następnym wpisie :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Doświadczenie- dmuchawiec

Pożegnanie

Dziennik refleksji